Monday 4 November 2019

REVIEW LOCAL PRODUCT: The Suria Roses

Hi there.
Assalamualaikum everyone. I am back with another post entry again. Kebelakangan ni rajin pulak menaip di blog. Memandangkan aku masih lagi menganggur banyak idea mencurah-curah.
Diharap tak bosan lah membaca di samping u guys boleh generate new knowledge and aku share experiences  to u guys kan? Haha!

So aku ni takdalah boycott or banned sama sekali local products kat Malaysia ni. Sebab aku ni jenis yang mudah memaafkan dan memberi peluang. Haha. Padahal tak sesuai produk memahal kan and tak mampu. Hahaha. Ok actually aku ada try pakai serum dan sabun from seorang founder orang Jitra, Kedah tempat aku ja. Dulu founder ni sebelum create her own product dia ada jual products orang lain dulu sebelum berjaya sampai ke tahap yang sekarang. Disebabkan aku ni sejenis yang gigih dan suka mencuba something new aku pun beli lah. Aku taktau la products ni dah terkemuka di pelosok dunia lagi or tak tengok feedback dia hari-hari fresh ada ja yang baru takdak mcm certain local products yg setiap kali update mesti repeat testimony ja asyik ulang testimony yg sama. Tapi The Suria Roses ni memang banyak sgt fresh feedback and testimonial berjaya.

Ok lepas aku beli dan pakai habiskan sebuku sabun dan dua botol serum The Suria Roses aku perhatikan what has changed my skin face was



Suria Soap



Suria Soap by TheSuriaRoses

Pros:
1. Kulit makin licin
2. Jerawat susah bertandang
3. Kulit lembab 
4. Kurang berminyak
5. Tak rasa tegang or ketat muka lepas mencuci 
6. Selesa dan happy!


Cons:
1. Tak nampak perubahan instantly putih (i nak kulit putih huhu)



Meanwhile,




                                                                                                                                                                 
Sis Roses Serum

     
 




        
Sis Roses Serum by TheSuriaRoses

Pros:
1. Mengecutkan dan mengurangkan pertumbuhan jerawat
2. Mengecilkan liang pori muka
3. Kulit terasa smooth dan tegang toing toing
4. Makeup tahan lama
5. Kulit bersih 

Cons:
1. Tak nampak isipadu serum dalam botol memandangkan botol warna putih tak transparent so taktahu sama ada kandungan sampai mana or dah habis.
2. Tekstur serum pekat dan cepat habis
3. Tak putihkan kulit muka (i nak putih)


Mungkin kena try The Suria Roses Whitening Collagen dia pulak kot. Hahaha. Aku terus terang tak berani telan kolagen di usia 23 ni babe sebab badan kita actually dah ada kolagen itself. Kolagen dalam badan mula susut naturally starting umur 25 and automatically stop produce at our age 30 years old. So aku rasa lagi 7 tahun baru terfikir nak telan kolagen or supplement kot hehehehe lanie rileks dulu.

Overall aku suka products from The Suria Roses ni sebab rasa suci dan selamat. Packaging dia terbaik. I likeeee cantek kot! Even sekarang dah stop pakai alhamdulillah muka aku tak seteruk dulu pernah stop pakai local products. Cuma aku malas repeat sebab kena pi beli jauh dekat Jitra plus dia tutup Jumaat only and time tu aku kerja aku pun cuti Jumaat jugak so takdak masa nak beli.  Sekarang menganggur no funding pulak hahaha. Apa pun before u all nak try sesuatu pada muka, badan kenal pasti masalah, kenal diri sendiri body anda bagaimana yea. Apa pun walking at your own risks okay. Oh ya dengar cerita product ni ada insurans RM1000.00 if tak salah so apa-apa jadi macam ada jaminan la in case product ni kena saman macam product local lain yang pengguna dia habis rosak muka agituh.

I think sampai sini dulu penceritaannya. Nanti aku update lagi apa aku pakai haha.

Bye-bye

No comments:

Post a Comment